על המפית סיורים קולינריים

אחת הדרכים הכי מקוריות להכיר את ירושלים לעומק היא באמצעות סיור קולינרי באחד המסלולים האפשריים בעיר. סיור קולינרי מאפשר ללמוד על האזור בו מטיילים, ההיסטוריה שלו, מבנים ואתרים מיוחדים שבדרך וכמובן דרך הקיבה עם טעימות של מטעמים שונים בדוכנים, מעדניות או מסעדות שונות. ירושלים היא בהחלט יעד מושלם לכל טיול וסיור קולינרי הופך את הביקור בה לחוויה של ממש.

ביקור בירושלים הוא חוויה של ממש. מדובר בעיר עם כל אך הרבה אתרים ששווים ביקור ויש מאחוריהם היסטוריה של מאות ואלפי שנים. האטרקציות הללו יכולות לעבור שדרוג של ממש כאשר משלבים את הביקור בעיר עם סיורים קולינריים בשוק מחנה יהודה או באחת השכונות הוותיקות והמיוחדות של ירושלים.

מהו סיור קולינרי בירושלים?

סיורים קולינריים בירושלים הם סיורים במסלול שמשלב בין נקודות שונות בהן עוצרים לטעום וללמוד על המטבח המקומי תוך כדי צעידה בין אתרים בעלי היסטוריה משמעותית של העיר ירושלים וסיפורים על דמויות ססגוניות שהתגוררו במקומות הללו או עדיין נמצאים בהם כיום.

יש מגוון רחב של סיורים קולינריים בירושלים וכל אחד מהם שונה מהאחר בזמן הסיור, המיקום שלו, המסלול וההתאמה שלו למשתתפים (משפחות, פנסיונרים, צעירים וכו').

על המפית סיורים קולינריים

איזה סיורים קולינריים מומלצים בירושלים?

יש מספר סיורים קולינריים מומלצים בירושלים שכדאי להכיר ולהתחיל מאחד מהם:

  • סיור קולינרי בשוק מחנה יהודה – את השוק של מחנה יהודה אף אחד לא מפספס בביקור בעיר. מדובר על מותג עירוני ידוע מזה שנים רבות. בשוק יש מאות חנויות מזון שונות, דוכני מזון בכל הטעמים וכמובן שתמצאו מעדניות, חנויות תבלינים, פיצוחים וחמוצים לאורכו. כמו כן לא נעדרים בשוק הקצביות המשובחות וכמובן מסעדות שף, מסעדות עם אוכל בייתי אותנטי וגם בתי קפה וברים. כל המקומות הללו מתובלים בסיפורים על ההיסטוריה של השוק, נקודות עניין בו וגם השכונה בה הוא ממוקם. סיורים קולינריים בשוק מחנה יהודה הם חובה לכל חובב קולינריה ישראלי.
  • סיור קולינרי במאה שערים – יעד נוסף שהוא עולם מופלא שכמעט ולא מכירים הוא זה של שכונת מאה שערים. כאן מבקרים לאורך המסלול במוסדות עם זיקה דתית כמו בית מרחץ, מקווה, בית כנסת וכדומה, אך הם רק חלק מהסיור כולו. העיקר מתמקד במטבח היהודי אותנטי שקיים במקום וכאילו הזמן עצר מלכת עבור החיים במקום. מאכלים כמו עוגת קיגל, צ'ולנט עם קישקע, מרק עם קניידלך וסלטים מסורתיים הם טעמים שלא תשכחו בקלות. כל אלו נוספים על המאפיה שמספקת כיכרות לחם, חלות ומאפים בטעם קסום ומעדניות עם מוצרי מזון מיוחדים.
  • סיור קולינרי בעין כרם – שכונה מפורסמת ביותר של ירושלים שמאפשרת השקפה על העיר כולה. הנוף נפלא אבל גם המסלול ברחבי השכונה מנקודה קולינרית אחת לאחרת הוא חוויה של ממש. כאן שומעים על ההיסטוריה של השכונה, מתנסים בהכנה של מאכלים מסורתיים וטועמים מעדנים נפלאים.
  • סיור קולינרי במשכנות שאננים– שכונה נוספת שנחשבת מאבני הדרך של העיר ירושלים היא שכונת משכנות שאננים. ההיסטוריה העשירה, האתרים ההיסטוריים והסיפורים המיוחדים הם הרקע לקולינריה האותנטית ולמאכלים מהמטבח הביתי שנחשפים אליהם.

אז אם אתם מתכננים ביקור בירושלים, כדאי מאוד לבדוק את האפשרות שלכם לצאת לסיור קולינרי באחד המסלולים הללו ולחוות את העיר בדרך חדשה ומקורית

המאמר נכתב בשיתוף עם על המפית – אתר הסיורים הקולינריים של ישראל.