מתי צריך להחליף צמיגים ברכב

אחד החלקים החשובים ביותר לבטיחות של נוסעי הרכב הוא איכות ומצב צמיגי הרכב. במאמר זה אציג מספר פרמטרים אשר חשוב לבדוק בכל תקופה, על מנת לדעת האם כדאי להחליף או להשאיר את צמיגי הרכב שלך.

תחנת טרמינל 3 לנתב"ג מקפידה על תחזוקה, שירות ומקצועיות תוך עמידה בכללים והנחיות המחמירות של משרד התחבורה הישראלי. כל מונית בתחנת טרמינל 3 עוברת בדיקה יומית ותקופתית על מנת שנוכל להבטיח את בטיחות הנוסעים וצוות הנהגים בתחנה. להזמנת מונית לנתב"ג, ניתן ליצור עימנו קשר ב – 072-3945767 ונשמח לעמוד לרשותך.

מתי צריך להחליף צמיגים ברכב

איך יודעים מתי צריך להחליף צמיגים ברכב?

באופן כללי, החלפה של צמיגי הרכב יש לבצע בכל 3 עד 5 שנים בהתאם לאופי השימוש של בעל הרכב. על מנת לבדוק אם הצמיגים דורשים החלפה או לא, ניתן לבצע מספר בדיקות פנימיות וחיצוניות:

  • עומק החריצים של הצמיגים – חריצי הצמיג מיועדים לניקוז ופינוי המים מבסיס הצמיג. באופן כללי, חריץ הצמיג צריך להיות יותר מ 3.5 מ"מ. כמו כן, מומלץ לבדוק את כל הצמיגים, משום שיתכן שחלק מהצמיגים נשחקים בצורה מהירה יותר כתוצאה מכיוון לקוי.
  • סדקים בדופני הצמיגים – אם מופיעים סדקים, חריצים קטנים ונדמה שהצמיג עוד שניה הולך להתבקע – זה בדיוק הזמן לנסוע לפנצ'רייה הקרובה לביתך.
  • ויברציות ורעש – רעשים חזקים א ויברציות יוצאות דופן בזמן הנסיעה הן אינדיקטור לכך שצמיג אחד או יותר ברכב עשה כבר את שלו והגיע הזמן להחליף אותו בחדש.
  • חווית הנסיעה – לעיתים קרובות, צמיגים יבשים, שחוקים וישנים ישפיעו בצורה ישירה על איכות הנהיגה כך שכל מהמורה, סדק או באמפר בכביש יורגש על ידי הנוסעים ברכב.

חשוב לציין כי טרם החלפת צמיגים בבני-ברק, תל אביב או בכל מקום אחר, מומלץ לבצע בדיקה עצמית או בדיקה מקיפה של איכות הצמיגים על ידי מכונאי רכב מוסמך, אמין ורציני. לצערנו, קיימים בשוק לא מעט "חאפרים" אשר עלולים לנצל את המצב, על מנת לדחוף מוצרים שלא לצורך.

לסיכום, אין לזלזל באף רכיב בטיחותי ברכב הפרטי/המסחרי שלך, על ידי בדיקה פשוטה יחסית, ניתן לראות אם צמיגי הרכב דורשים החלפה או שאולי הם יכולים לסחוב עוד כמה קצת זמן עד לטסט השנתי.