איך אפשר לדעת שהמצבר גמור?

אין דבר יותר מעצבן מאשר להיכנס לרכב הפרטי בבוקר עם תוכניות מפה ועד להודעה חדשה, לסובב את המפתח בסוויץ' ולגלות שהמצבר מת במהלך הלילה.

הפעם, יצאנו לבדוק ביחד עם טכנאי הרכב שמעניקים לתחנת טרמינל 3 לנתב"ג שירות צמוד, מהם נורות האזהרה אשר מצביעות על כך שהמצבר עומד להיגמר בקרוב.

איך אפשר לדעת שהמצבר גמור?

איך אפשר לדעת שהמצבר גמור?

ראשית, חשוב להבין שתוחלת החיים הממוצעת של מצברים לרכב עומדת על 2-4 שנים (בהתאם לשימוש שנעשה ברכב). תחזוקה נכונה, מוקפדת ומושכלת של הרכב יכולה בהחלט להעלות את תוחלת החיים של המצבר כך שהוא יחזיק לזמן רב יותר.

באופן כללי, ישנם מספר נורות אזהרה אשר יכולות להצביע על כך שהמצבר עומד להיגמר בקרוב. בין הסימנים הנפוצים ניתן למצוא:

  • הרכב לא מניע בכלל – אם אינך יכול להניע את הרכב, סביר להניח שהבעיה נעוצה במצבר גמור/מת. במקרים אלה, ניתן להזמין שירות החלפת מצברים עד הבית או להניע את הרכב עם כבלים ולנסוע ישירות למוסך אשר קרוב לביתך.
  • נורית החיווי ברכב הפרטי – רכבים חדשים מציגים נורית חיווי עם סימן פלוס (+) ומינוס (-) בדיוק בשביל להצביע על בעיות מסוג זה. כאשר הנורית דולקת, הרכב יכול עדיין לנסוע בחופשיות, אך מומלץ לכבות את כל המערכות אשר דורשות חשמל ממצבר הרכב (מערכת המיזוג של הרכב, מערכות השמע של הרכב וכדומה) ולנסוע ישירות למוסך מורשה, מקצועי ואמין אשר יאבחן את הבעיה ויבצע תיקון או החלפה של החלק הפגום.
  • תאורה עמומה בלוח השעונים של הרכב – תאורה עמומה בלוח השעונים של הרכב מצביע על כך שהמצבר נחלש בצורה משמעותית. לעיתים, חלק מהנורות יכולות להתחיל להבהב בצורה אקראית, דבר אשר מצביע על בעיה חשמלית ברכב.

לסיכום, תיקון או החלפה של מצבר הרכב חייב להתבצע בהתאם להוראות יצרן הרכב כך שבהחלט מומלץ להתייעץ עם מכונאי או חשמלאי רכב אשר יוכל לבדוק את הרכב ולהתאים לו את המצבר הטוב ביותר.

אם בדיוק נגמר לך המצבר, הנהגים של תחנת טרמינל 3 זמינים 24 שעות ביממה לקריאות שלך. להזמנת מונית עירונית או בין עירונית, ניתן להתקשר למוקד התחנה ב – 072-3945767 ונשמח לעמוד לרשותך.